dinsdag 12 november 2019

Patroon kleurenmonsters haken

HAAKPATROON KLEURENMONSTER

WAT HEB JE NODIG:
- 2 bolletjes katoen per monster voor haaknaald 2,5 in de desgewenste kleuren.Ik heb mijn wol gekocht bij de boekenvoordeel
- Haaknaald 2,5
- Vulling
- stukje wit vilt voor ogen en tanden
- stukje zwart vilt voor wenkbrauwen en pupil
- naald
- restje zwart katoen voor de mond
- textiellijm die doorzichtig opdroogt
- tandenstoker voor het borduren van de mond
- naalden om je haakwerk vast te zetten voordat je het vast naait.

KLEURENMONSTER HAKEN
We beginnen met een lossenketting waar we omheen haken zodat er een ovale bodem onstaat. Gebruik een steekmarkeerder of draadje in een andere kleur om de toeren bij te houden. Het kan zijn dat je haakwerk wat gaat draaien maar als je verder haakt komt dat helemaal goed.

Haak een lossenketting van 27 lossen
  1. 2v in de 2e losse vanaf de haaknaald, 24v, 4v in de laatste losse van de lossenketting. Nu haken we door aan de andere kant van de lossenketting, 24v, 2v in de laatste losse. Nu zou je total 56 vasten moeten hebben (56v)
  2. 1v, 2v in de volgende steek, 24v, 2v in de volgende steek, 2v, 2v in de volgende steek, 24v, 2v in de volgende steek, 1v. (60v)
  3. 2v, 2v in de volgende steek, 24v, 2v in volgende steek, 4v, 2v in volgende steek, 24v, 2v in volgende steek, 2v. (64v)
  4. 3v, 2v in de volgende steek, 24v, 2v in de volgende steek, 6v, 2v in de volgende steek, 24v, 2v in de volgende steek, 3v. (68v) Nu heb je de ovale onderkant af.
  5. 68v alleen door de achterste lussen (68v)
  6. t/m 40. 68v

Nu gaan we de hoorntjes haken.

41. 18v, 1 losse, 48v overslaan, 2v (21v)
42. t/m 44. 21v
45. 5v, 2v samenhaken, herhalen (18v)
46. 4v, 2v samenhaken, herhalen (14v)
47. 3v, 2v samenhaken, herhalen (11v)
48. 2v, 2v samenhaken, herhalen (8v)
49. 1v, 2v samenhaken, herhalen (6v)

Afhechten en je draad door de overgebleven 6 steken halen en je draad wegwerken.

Nu is de linker hoorn af. Draai je monster om zodat deze hoorn aan de rechterkant zit. Tel vanaf de hoorn 14 steken van toer 40. In de 15e steek bevestig je een nieuwe draad.
41. 20v, 1 losse
42. t/m 44. 21v
45. 5v, 2v samenhaken, herhalen (18v)
46. 4v, 2v samenhaken, herhalen (14v)
47. 3v, 2v samenhaken, herhalen (11v)
48. 2v, 2v samenhaken, herhalen (8v)
49. 1v, 2v samenhaken, herhalen (6v)

Afhechten en je draad door de overgebleven 6 steken halen en je draad wegwerken.

Nu heb je 2 hoorntjes met daartussen een gat.Vul het monster stevig op. Doe ook vulling in de hoorntjes. Naai nu de 14 steken die tussen de hoorntjes zitten dicht. Let op: neem alleen de achterste lussen. De voorste lussen hebben we nodig om de haren te haken.

Knip van het vilt de ogen, tanden en de wenkbrauwen en naai de mond. Voor tips bij het borduren van de mond: https://www.marrotdesign.nl/product/tutorial-mondje-maken.html
Ik gebruikte  hiervoor een textiellijm die doorzichtig opdroogt.

Nu haken we aan de bovenkant en onderkant van het monster de haren. Haak picots om kleine driehoekjes te creëren. Gebruik hiervoor de voorste lussen van toer 5 en toer 40.
Een picot haak je als volgt: (https://www.blijmetdraadjes.nl/2011/06/10/picots-haken/  picot 5)
1v, *4 losse, 1v in 2e losse vanaf haaknaald, 1 half stokje in de volgende losse, 2 stokjes in de volgende losse, sla 2 steken van de haakwerk over en haak in de 3e steek een hv om de picot vast te zetten aan je haakwerk. Haak 2 hv* en herhaal de stappen tussen de *.

Tussen de hoorntjes heb ik gekozen voor 3 picots en aan de onderkant (alleen de voorkant van het monster) 8 picots. Laat een lange draad over en zet de picots aan de achterkant met een paar steekjes vast in het monster. Zo blijven de picots mooier rechtop staan.

ARMEN HAKEN 2x
1. Magische ring met 6v (6v)
2, 2v in elke steek (12v)
3. 1v, 2v in de volgende steek, herhalen (18v)
4. 2v, 2v in de volgende steek, herhalen (24v)
5 t/m 10. 24v
11. 2v, 2v samenhaken, herhalen (18v)
12 t/m 34. 18v

Afhechten en een lange draad overhouden. Vul de arm stevig op en naai de arm ter hoogte van de ogen aan je monster vast.

DUIM HAKEN 2x
1. Magisge ring met 6v (6v)
2 t/m 4. 6v

Afhechten en draad overhouden
Naai de duim zonder vulling vast aan de binnenkant van de arm ter hoogte van toer 7 en 8.

VOETEN HAKEN2x
1. Magische ring met 6v (6v)
2. 2v in elke steek (12v)
3. 1v, 2v in de volgende steek, herhalen (18v)
4 t/m 18. 18v
19. 1v, 2v samenhaken, herhalen (12v)
20. 2v samenhaken, herhalen (6v)

Afhechten, de draad door de overgebleven 6 steken halen en draad wegwerken.

BEEN HAKEN 2x
Haak 18 losse. Ga verder met haken in de 18e losse vanaf de haaknaald zodat je een ring krijgt.
1 t/m 7. 18 v.
8. 1v, 2v samenhaken, herhalen (12v)

Afhechten en een lange draad overhouden.
Naai de benen vast aan de voeten. Vul het been op en naai deze aan je monster.

49 opmerkingen:

  1. Oh, die is leuk! Ik zet de link op Pinterest, oké? Dan vind ik hem snel terug als ik hem nodig heb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. LENINGAANBIEDING VAN NOVELTY FINANCE"
      Hallo!!! Heeft u een lening nodig? Zo ja, dan raad ik u aan om een ​​lening aan te vragen bij Novelty Finance.

      Mijn naam is Davina Claire, ik ben de financieel directeur van Novelty Finance en u kunt een lening aanvragen bij mijn bedrijf en binnen 24 tot 48 uur een lening op uw rekening hebben staan. Het is mij opgevallen dat veel mensen het zo moeilijk vinden om een ​​lening te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen vanwege de hoge rente, onvoldoende onderpand, de verhouding tussen schulden en inkomen, een lage kredietscore of andere redenen.

      Bij NOVELTY FINANCE bieden we financieringsoplossingen. Wij bieden alle soorten leningen aan (persoonlijke lening, zakelijke lening en vele andere). We bieden flexibele en meerdere leningopties, inclusief beveiligde en ongedekte leningen, langlopende en kortetermijnleningen die zijn afgestemd op uw financiële behoeften.

      Voor vragen/vragen? - (Stuur een mail naar noveltyfinances@gmail.com of Bel / WhatsApp via: +447915601531)

      We streven ernaar om lenen gemakkelijk, gemakkelijk en betaalbaar te maken.

      Onze service is zeer snel, betrouwbaar en betrouwbaar en u kunt tot € 15 miljoen lenen tegen een gesubsidieerde rente van 3% per jaar. Wij zijn het juiste bedrijf om contact op te nemen als u dringend een lening nodig heeft.

      Geen wachttijden of stressvolle bankbezoeken meer, onze service staat 24/7 voor u klaar. U kunt altijd en overal een lening aanvragen op uw eigen geschikte plek met uw telefoon of uw laptop, u hoeft alleen maar contact met ons op te nemen via
      E-mail: (noveltyfinances@gmail.com) OF
      bel en schrijf ons op WhatsApp via: +447915601531

      We zijn altijd enthousiast om financiële steun te bieden.

      Verwijderen
  2. Schatjes, stuk voor stuk.
    En juist zo bij elkaar, in al die kleuren, maakt het toch een heel vrolijk monsterlijk geheel😁

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zijn leuk! Ik heb net aan mijn dochter gevraagd of ze die figuurtjes wil. Ze is als 40-jarige begonnen met een opleiding van kleuterleidster en die monstertjes lijken me leuk in een klas. En anders ... ze zijn heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Chantal, wat lief dat je dat wil doen. Knap dat ze begonnen is met de pabo. Ik moet nog beginnen en ben dan 40 als ik klaar ben. Ik wens haar succes en jou met haken. Groetjes Jessica

      Verwijderen
    2. Oi boa noite sou aqui do Brasil estou vendo seu trabalho pela primeira vez e achei lindo, maravilhoso,eu não tenho blogs,gostaria de saber se a Sr tem vídeo desse seu trabalho em outro lugar,tipo YouTube?

      Verwijderen
  4. Oh....deze komen zeker op mijn to do.lijst!! Ik ga voor sinterklaas bolletjes vragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben aan het haken begonnen van deze mooie monsters maar kan het zijn dat er iets ontbreekt aan de beschrijving voor het haken van de voet ? vriendelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee je hebt de voet en het been, die naai je aan elkaar

      Verwijderen
    2. Je moet de voet toch ook opvullen? Dat staat niet in de beschrijving.

      Verwijderen
  6. Wauw super leuk! Ik ben er alvast aan begonnen! Juist de oortjes vind ik heel moeilijk, de uitleg snap ik niet zo goed :(
    Kan je me eventueel eens uitleggen hoe het moet?
    Met vriendelijke groeten,
    Laura

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Laura, wat snap je niet? Je haakt bij de oortjes niet de hele toer maar slaat veel tussenliggende steken over waardoor je een kleinere toer krijgt en het oortje ontstaat.

      Verwijderen
    2. Het is me gelukt! Ik had de eerste keer gewoon meer steken per toer dan nodig! ;)

      Verwijderen
  7. Hallo, ik heb problemen met het been! Als ik in een ronde haak heb ik 2 x 18 steken. Is het de bedoeling dat ik gewoon terugkeer en niet rond haak? Maar dan krijg ik een lapje...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi, hoe groot zijn die monstertjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De benen hoeven die niet opgevuld worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kan je me eventueel eens uitleggen hoe het moet?

    UPLAY365

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hallo, zou je me kunnen zeggen welke kleurnamen jij hebt gebruikt van het Grundl garen?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hai! Waar heb je het multicolor monstertje mee gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het patroon voor de oortjes niet. Waar moet ik beginnen? Er staat dat je 48 v over moet slaan en dan nogb2 vasten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mag ik vragen hoe je de oogjes en mondjes op het kleuren monster hebt gemaakt. Ik krijg alleen niet mooi rond wordt bij mij vierkant. Hoe duur je het erop alvast bedankt gr. Anneke. Is het nog gelukt met de oortjes?

      Verwijderen
  14. Hallo, ben ook bezig met de kleurmonsters. Hoe krijg je de mondjes en ogen er zo mooi op.borduren? Alvast bedankt. Gr. Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo, momenteel ben ik bezig met het haken van de hoorntjes, maar dit wil niet lukken. Wat betekent het herhalen precies? ( alles of enkel samenhaken) Alvast bedankt :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb herhaald wat er stond. Dus bijvoorbeeld 5 vasten en dan twee vasten samen haken. En dan weer 5 v en twee v samen haken enz tot je de rij af hebt.

      Verwijderen
  16. Bij regel 5 staat dat je alleen in de achterste lus moet steken. Geldt dat alleen voor regel 5 of voor het hele monster? Gr Miran

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hoe groot worden deze monstertjes ongeveer.? En heb je de multi kleur ook bij de boekevoordeel gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hallo, is er een sjabloontje voor de wenkbrauwen? Of knip je die uit de losse pols?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb ook katoen gekocht bij Boekenvoordeel. Komen jullie toe met 2 bolletjes van 50gr?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Bij de hoorntjes kom ik niet aan 14 maar aan 15 vasten bij toer 46.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, er wordt 3 steken geminderd per toer, dus je mindert van 18-15-12-9-6. Foutje in het patroon dus.

      Verwijderen
  22. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hoi, het zijn hele leuke monstertjes. Ben er aan begonnen voor in mijn klasje. Maar ik snap niet goed hoe ik de hoorntjes moet maken. Als ik 48 v oversla, dan krijg ik een kleine ring en als ik dan verder doe, krijg ik een rare teut op een vreemde plaats. Kan je het verduidelijken hoe de hoorntjes moeten? Of eventueel met filmpje of foto’s?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon klopt hier mijn inziens niet helemaal. Ik heb toer 41 als volgt gedaan: 10v, 1 losse, 10v. Dan komt het hoorntje wel op de juiste plek.

      Verwijderen
  24. Super gelukt dank je voor de uitleg Zijn heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Moeten de voeten niet opgevuld worden vsn de kleurenmonsters

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Thank you for your idea!! it's beautiful and looks easy.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo,Die Monsterchen sind so toll.Aber wie wird Reihe 6 gehäkelt?
    t/m 40. 68v ? Leider verstehe ich dies nicht. Bin noch Häkelanfängerin.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Heeft u een Instant Loan (Whats App)-nummer nodig: +46769618757 stuur ons een e-mail nu hebben we een lening voor u remy.credit111@gmail.com van 2.000 euro tot 50.000.000.00 euro zonder onderpand en ontvang een vrijblijvende leninggoedkeuring. We verwelkomen de kans om u te laten zien hoe effectief we zijn in het helpen van onze klanten om het geld te krijgen dat ze nodig hebben om te slagen. Onze professionele medewerkers zijn beschikbaar voor een gratis consult. Bij het legitieme bedrijf Pvt van Patiala, neem nu contact met ons op 2% rente, zowel op lange als op korte termijn in contanten, antwoord ons (Whats App) nummer: +46769618757 e-mail ons nu hebben we een lening voor u remy.credit111@gmail.com
    meneer Remy..

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Allemaal bedankt aan de heer Anderson voor het helpen met mijn winst en het mogelijk maken van mijn vijfde opname. Ik ben hier om een geweldige levensveranderende kans met je te delen. het heet Bitcoin / Forex handelsopties. het is een zeer lucratieve onderneming waarmee u in een week maar liefst $ 2.570 kunt verdienen met een initiële investering van slechts $ 200. Ik ben het levende bewijs van deze geweldige zakelijke kans. Als iemand geïnteresseerd is in handelen in bitcoin of een andere cryptocurrency en een succesvolle transactie wil zonder verlies, laat het de heer Anderson dan nu weten. Whatsapp: (+447883246472) E-mail: tdameritrade077@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Goede dag, ik ben nu super blij omdat ik zojuist mijn lening van € 69.000 heb ontvangen van dit goede bedrijf - LAPO. Doe er goed aan om contact met hen op te nemen als u een snelle lening nodig heeft. Neem nu contact met hen op via deze e-mail: (lapofunding960@gmail.com) of WhatsApp: +447883183014

    BeantwoordenVerwijderen
  32. LENINGAANBIEDING VAN NOVELTY FINANCE"
    Hallo!!! Heeft u een lening nodig? Zo ja, dan raad ik u aan om een ​​lening aan te vragen bij Novelty Finance.

    Mijn naam is Davina Claire, ik ben de financieel directeur van Novelty Finance en u kunt een lening aanvragen bij mijn bedrijf en binnen 24 tot 48 uur een lening op uw rekening hebben staan. Het is mij opgevallen dat veel mensen het zo moeilijk vinden om een ​​lening te krijgen van hun lokale banken of andere financiële instellingen vanwege de hoge rente, onvoldoende onderpand, de verhouding tussen schulden en inkomen, een lage kredietscore of andere redenen.

    Bij NOVELTY FINANCE bieden we financieringsoplossingen. Wij bieden alle soorten leningen aan (persoonlijke lening, zakelijke lening en vele andere). We bieden flexibele en meerdere leningopties, inclusief beveiligde en ongedekte leningen, langlopende en kortetermijnleningen die zijn afgestemd op uw financiële behoeften.

    Voor vragen/vragen? - (Stuur een mail naar noveltyfinances@gmail.com of Bel / WhatsApp via: +447915601531)

    We streven ernaar om lenen gemakkelijk, gemakkelijk en betaalbaar te maken.

    Onze service is zeer snel, betrouwbaar en betrouwbaar en u kunt tot € 15 miljoen lenen tegen een gesubsidieerde rente van 3% per jaar. Wij zijn het juiste bedrijf om contact op te nemen als u dringend een lening nodig heeft.

    Geen wachttijden of stressvolle bankbezoeken meer, onze service staat 24/7 voor u klaar. U kunt altijd en overal een lening aanvragen op uw eigen geschikte plek met uw telefoon of uw laptop, u hoeft alleen maar contact met ons op te nemen via
    E-mail: (noveltyfinances@gmail.com) OF
    bel en schrijf ons op WhatsApp via: +447915601531

    We zijn altijd enthousiast om financiële steun te bieden.