donderdag 9 juli 2020

Letterdief bij het alfabetboek

Wat ben ik blij dat ik het alfabetboek gekocht heb van Charlotte Dematons. In eerste instantie vond ik het best prijzig maar het is het geld meer dan waard. Het is een boek zonder tekst met prachtige tekeningen. Op iedere bladzijde neemt de letterdief een letter mee in zijn rugzak. Je raakt niet uitgekeken. Geweldig om de woordenschat van de kinderen te vergroten.

Die letterdief zag ik al meerdere keren op fb voorbij komen. Dus ik dacht, dat kan ik ook! Dit is hem geworden. 

Ik gebruikte het patroontje van aankleedpluis dat te vinden is bij de bestanden van de facebookgroep de gretige haakster crochet. Op mijn fb pagina kan je een patroon vinden van de rugzak. 


Na het plaatsen van mijn uitleg en verwijzing (zonder link) naar een gratis patroontje datbik hiervoor heb gebruikt, kreeg ik zoveel gezeur over auteursrechten en copyright. In mijn ogen doe ik niks fout. Ik heb gewoon gegoogled op een patroontje dat qua vorm erg lijkt op de letterdief. Dat heb ik gehaakt in het zwart wit. Toestemming van de maker van dit gratis patroon heb ik gehad om anderen te vertellen in welke haakgroep ze dat patroon vinden. Dit patroon heeft dus niks te maken met de letterdief, dat verband is er gekomen door mij en het gebruik van het juiste garen. Maar het bleef gezeur en daar heb ik zo geen zin in. Ik wil alleen andere mensen inspireren en op weg helpen. Blijkbaar is de uitgeverij heel erg aan het checken wie ook maar iets deeld van dit boekje. Dus heb ik besloten om alle info hierover weg te halen. Ik kan jullie dus niet meee helpen aan de fb pagina waar het patroon wordt gedeeld. 

Dit mag ik wel melden: 

In de voeten zitten knikkers zodat hij rechtop blijft staan. Door de benen, lijf, armen en kop zit ijzerdraad omwikkeld met ducttape en voering. Zo kan de dief meerdere houdingen aannemen.
De ogen zijn van vilt. De rugzak heb ik zelf bedacht. Een ovale bodem in de gewenste maat haken, dan doorhaken tot de gewenste hoogte en af en toe minderen.

Ik gebruikte katoen garen van de boekenvoordeel voor haaknaald 2,5.



Wanneer er een letter is behandeld in de klas, kan het letterkaartje in de rugzak opgeborgen worden. 
Ik maakte ook lettermuur kaarten zodat de kinderen voorwerpen kunnen zoeken bij de letter die dat moment centraal staat. 

65 opmerkingen:

  1. Wat goed, hij lijkt echt op de letterdief uit het boek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo; Heeft u dringend een lening nodig, vraag dan een lening aan bij Novelty Finance. Mijn naam is Davina Claire, ik ben de financieel directeur van Novelty Finance. Het is mij ter ore gekomen dat particulieren en bedrijven het zo moeilijk vinden om een ​​lening te krijgen van banken of andere financiële instellingen. Mijn bedrijf (Novelty Finance) is hier om u te voorzien van en u te helpen met de lening die u nodig heeft. U kunt contact met ons opnemen via e-mail: noveltyfinances@gmail.com OF stuur een bericht via WhatsApp via +447915601531

      Of je nu je levensstijl een boost wilt geven of een onverwachte uitgave hebt, een lening van NOVELTY FINANCE is wat je nodig hebt.

      NOVELTY FINANCE is flexibel: u kunt lenen tot vijftien miljoen euro (€ 15.000.000,-), met passende aflossingstermijnen tot 30 jaar. U kunt een beveiligde lening of een ongedekte lening aanvragen. We bieden een uitgebreid assortiment persoonlijke leningen, zakelijke leningen, woningkredieten en schuldconsolidatieleningen die kunnen worden aangepast aan uw veranderende behoeften en omstandigheden tegen een zeer lage rente.

      Wat krijg je als je solliciteert bij Novelty Finance:
      √ Direct toegang tot uw geld na goedkeuring.
      √ Concurrerende rentetarieven (3% per jaar)
      √ Flexibele terugbetalingsvoorwaarden
      √ De mogelijkheid om uw lening sneller af te lossen
      √ Eenvoudige goedkeuring als u extra geld nodig heeft
      √ U wordt niet gehaast om de lening terug te betalen, u krijgt de tijd om met de terugbetaling van de lening te beginnen.
      √ Geen verborgen kosten

      Hoe toepassen:
      Een lening aanvragen gaat snel en eenvoudig!
      Bedrijven of particulieren die geïnteresseerd zijn in het aanvragen van een lening bij Novelty Finance en meer informatie nodig hebben over het leningaanbod, kunnen een e-mail sturen naar (noveltyfinances@gmail.com) OF een WhatsApp-bericht sturen via +447915601531 voor meer informatie en mondelinge briefings. Algemene voorwaarden zijn van toepassing.

      Verwijderen
  2. Hij is echt Super!
    Is hij soms ook te koop?
    We hebben het boek en die zou natuurlijk helemaal compleet zijn met de Letterdief ��

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk geworden. Ik ben ook bezig. Ondertussen maak ik het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar koop ik het patroon van de letterdief? Of wie helpt mij aan de titel van een handwerkboek waar het in staat? Alle hulp is welkom, ik kom er zelf niet uit! Alvast dank je wel hiervoor! Groet Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de info aangepast. Patroon is beschikbaar van de letterdief en de rugzak.

      Verwijderen
    2. Hallo waar kan ik de info vinden, wil hem ook erg graag haken, maar heb geen basis patroon waar ik mee kan werken

      Verwijderen
  5. Wat een leukerd, heel mooi gemaakt en hij lijkt sprekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Welke zoekterm kan ik gebruiken voor een soortgelijke knuffel ik kom er niet uit
    Help !!.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben ook erg benieuwd naar de zoekterm!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de info aangepast. Patroon is beschikbaar van de letterdief en de rugzak.

      Verwijderen
  8. Oh zo jammer dat het patroontje weg is :-( ik verhuis na jaren van het eerste naar het 3e kleuter en ging die maken ter begeleiding van de aanbreng van de letters elke week. Het is zo'n mooie pop dat je gemaakt hebt! Echt prachtig! X

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh zo jammer dat het patroontje weg is :-( ik verhuis na jaren van het eerste naar het 3e kleuter en ging die maken ter begeleiding van de aanbreng van de letters elke week. Het is zo'n mooie pop dat je gemaakt hebt! Echt prachtig! X

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb je ook een bestand met de letterkaartjes of kan ik die ergens anders vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heb je ook een bestand met de letterkaartjes of kan ik die ergens anders vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja ik zou ook graag de letterkaartjes willen gebruiken. Zijn die ergens te downloaden?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. is er wel een patroon van het rugzakje te krijgen? Leuk voor popje pluis op vakantie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben deze nu ook aan het haken. Ben alles zelf aan het uitrekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, hij is echt geweldig geworden! Heb er meer op internet gezien, maar die halen het hier niet bij. Hij lijkt echt precies! Vakwerk! Als je het partrroon deelt, houd ik me aanbevolen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super mooi! Ik gebruik je foto en je blogspot in mijn blog op StoerLeesVoer bij het boek Ik ben zelf totaal niet handig met naald en draad, maar wel met schrijven. Jammer dat je er niks over mag delen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een onwijs leuke letterdief! Ik was helemaal geïnspireerd, wol in huis gehaald en toen las ik dat het patroon helaas niet meer gedeeld mag worden. Ik ga proberen zelf te rommelen. Zou jij mij kunnen vertellen hoe groot jouw pop is geworden? En om de hoeveel toeren je van kleur wisselde? En waar kan ik die mooie vilten oogjes vinden? Dat zou me al enorm helpen.
    Liefs Joycella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook heel benieuwd hierna! Wij hebben wel een soort gelijk patroon gevonden, maar deze informatie zou ons ook enorm helpen!
      Groetjes Michelle

      Verwijderen
    2. Ik heb de info aangepast. Patroon is beschikbaar van de letterdief en de rugzak.

      Verwijderen
  19. Her is me gelukt om hem te haken. Zijn voeten zijn wel groot met die knikkers erin. En hoofd valt wat klein uit.
    Gr Marie-Paule

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat ontzettend jammer. Ik had het patroon maar nu ik wil beginnen kan het nergens meer vinden..... maar super leuk gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de info aangepast. Patroon is beschikbaar van de letterdief en de rugzak.

      Verwijderen
  21. Oh, hoe knap seg!
    Hier zou ik toch ook wel graag het patroontje van willen weten.
    Jammer dat je zoveel kritiek hebt gekregen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de info aangepast. Patroon is beschikbaar van de letterdief en de rugzak.

      Verwijderen
  22. wat jammer dat er zoveel gezeur over was.
    Hij is echt heel mooi!
    ik ga de letterdief proberen te maken ben al aan t zoeken geweest naar iets wat er op lijkt maar nog niet echt gevonden.
    Heb acrylgaren van de zeeman gekocht en ga daar mee aan de slag. Ben zelf wel meer een katoenen haakster maar dat vd zeeman is wat goedkoper.
    Bedankt voor de info die je wel mag delen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de info aangepast. Patroon is beschikbaar van de letterdief en de rugzak.

      Verwijderen
  23. Dankjewel voor deze mooie inspiratievolle foto’s.
    Ik begin er nu aan en hoop dat hij net zo mooi wordt als jouw letterdiefje.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dankjewel voor deze mooie inspiratievolle foto’s.
    Ik begin er nu aan en hoop dat hij net zo mooi wordt als jouw letterdiefje.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ik ga ook een poging wagen om hem na te maken, jammer dat u zoveel kritiek gekregen hebt
    succes verder

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat een gezeur over het patroontje, zou toch leuk zijn om deze te delen, stukje reclame is toch niet weg. Ik zou ook graag de letterdief willen haken voor mijn nichtje zij is schooljuf. Toch leuk voor zo,n klas met kinderen om zo de letters van het alfabet te mogen leren. Hoop toch nig aan het patroon te komen.vr. gr. Agnes v h.te huissen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi hoi,
    Wat een leuke letterdief! Ik vind de letterkaarten ook erg leuk. Heb je die zelf gemaakt of is het een download? Ik kan hem nergens vinden. Ik ben benieuwd naar je reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hallo Jessica,

    Mijn naam is Aethne. En ik en mijn verloofde zijn in verwachting van een meisje. Ze komt rond 21 Juni. Nu zijn we dus opzoek naar een nijlpaardjes mobiel, maar kom daar maar is aan.

    Toen heb ik gegoogled en kwam ik via pinterest op jouw blog. We zijn zo verliefd op de nijlpaard mobiel maar we hebben helaas geen haak skills. Maak je ze ook op bestelling? Zoja zouden we heel graag een van u willen kopen!

    Ik heb geprobeerd te mailen alleen de mail doet het niet meer zegt google en kreeg mijn mail terug gestuurd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi, sorry, ik had problemen met gmail en die zijn nu pas opgelost. Helaas haak ik niet meer op bestelling. Ik hoop dat je bevallen bent van een gezonde dochter en dat je inmiddels iets anders gevonden hebt als muziekmobiel. Groetjes Jessica

      Verwijderen
  29. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. k heb een vraag over het haken van de letterdief. Ik begrijp dat je het patroon van aankleed- pluis gebruikt hebt?
    Kun je me misschien uitleggen hoe je de ijzerdraad verwerkt hebt? De hele draad in een keer of los in de verschillende lichaamsdelen? En heb je eerst gevuld en toen de ijzerdraad of andersom? Ik kom er niet echt uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo !! Ik heb geen facebook, hoe kan ik dan aan het patroon komen?

    Hartelijke groet, Janna, leerkracht groep 1/2

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hallo allemaal, Bent u op zoek naar een professionele handelaar, forex en binaire manager die u zal helpen bij het verhandelen en beheren van uw account met een goede en enorme hoeveelheid winst in ruil. u kunt contact opnemen met meneer Anderson voor uw investeringsplan, want hij heeft me geholpen om 12.000 usd te verdienen met weinig investeringsgeld. Mr Anderson, u bent de beste handelaar die ik kan aanbevelen voor iedereen die wil investeren en handelen met een echte handelaar, hij helpt ook bij het terugvorderen van verliesfondsen.. u kunt contact met hem opnemen via zijn whatsapp: (+447883246472) E-mail:(tdameritrade077 @gmail.com) Ik raad je aan niet te aarzelen. Hij is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. I really appreciate your professional approach.These are pieces of very useful information that will be of great use for me in future.
    មាន់ជល់អនឡាញ

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo; Heeft u dringend een lening nodig, vraag dan een lening aan bij Novelty Finance. Mijn naam is Davina Claire, ik ben de financieel directeur van Novelty Finance. Het is mij ter ore gekomen dat particulieren en bedrijven het zo moeilijk vinden om een ​​lening te krijgen van banken of andere financiële instellingen. Mijn bedrijf (Novelty Finance) is hier om u te voorzien van en u te helpen met de lening die u nodig heeft. U kunt contact met ons opnemen via e-mail: noveltyfinances@gmail.com OF stuur een bericht via WhatsApp via +447915601531

    Of je nu je levensstijl een boost wilt geven of een onverwachte uitgave hebt, een lening van NOVELTY FINANCE is wat je nodig hebt.

    NOVELTY FINANCE is flexibel: u kunt lenen tot vijftien miljoen euro (€ 15.000.000,-), met passende aflossingstermijnen tot 30 jaar. U kunt een beveiligde lening of een ongedekte lening aanvragen. We bieden een uitgebreid assortiment persoonlijke leningen, zakelijke leningen, woningkredieten en schuldconsolidatieleningen die kunnen worden aangepast aan uw veranderende behoeften en omstandigheden tegen een zeer lage rente.

    Wat krijg je als je solliciteert bij Novelty Finance:
    √ Direct toegang tot uw geld na goedkeuring.
    √ Concurrerende rentetarieven (3% per jaar)
    √ Flexibele terugbetalingsvoorwaarden
    √ De mogelijkheid om uw lening sneller af te lossen
    √ Eenvoudige goedkeuring als u extra geld nodig heeft
    √ U wordt niet gehaast om de lening terug te betalen, u krijgt de tijd om met de terugbetaling van de lening te beginnen.
    √ Geen verborgen kosten

    Hoe toepassen:
    Een lening aanvragen gaat snel en eenvoudig!
    Bedrijven of particulieren die geïnteresseerd zijn in het aanvragen van een lening bij Novelty Finance en meer informatie nodig hebben over het leningaanbod, kunnen een e-mail sturen naar (noveltyfinances@gmail.com) OF een WhatsApp-bericht sturen via +447915601531 voor meer informatie en mondelinge briefings. Algemene voorwaarden zijn van toepassing.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. als u in financiële moeilijkheden verkeert of het moeilijk vindt om al uw rekeningen te betalen of als u grote schulden heeft door oplichters, dan is dit het moment om een einde te maken aan al deze gebeurtenissen in uw leven, we willen u kennis laten maken met een echte en legitiem bitcoin-investeringsplatform waar u slechts 200 euro investeert om 2500 euro voor u te verdienen in 7 dagen
    Neem contact op...
    via whats-app: +27633586789
    e-mail: wilsontradeszone@gmail.com om te beginnen

    BeantwoordenVerwijderen
  36. In één woord, wauw!! Ik kan niet geloven dat het geld al op mijn rekening staat. Dankje, dankje, dankje! Je maakte van wat meestal een lang, uitgesponnen en intimiderend karwei is een zeer aangename en gestroomlijnde ervaring. Ik kan u en mevrouw Karin Sabine Loans niet genoeg bedanken. Mevrouw Karin Sabine Loans voor het geweldige systeem en u voor de geweldige service. Jullie zijn allebei best geweldig! als je een dringende lening nodig hebt, kun je ze e-mailen op sabinhelps@gmail.com of haar whatsappen op + 34632725157

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Amazing blog, thank you so much for sharing such an amazing blog with us. OGEN Infosystem is a leading website designing, mobile app development, PPC Company, and SEO Services.
    Mobile App Development Services

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Hallo allemaal, ik heb geld verloren aan zoveel bedrijven die beweerden echte geldschieters te zijn, maar al mijn inspanningen zijn tevergeefs geweest, ik heb meer dan 35.000 euro verloren aan nepgeldschieters die beweren te zijn wat ze niet zijn. Totdat mijn vriend me voorstelde aan de juiste geldschieter die ik contacteerde en ik met succes een lening van hen kreeg in slechts 48 uur, zou ik iedereen die op zoek is naar een lening zonder angst aanraden om contact met hen op te nemen via e-mail:lapofunding960@gmail.com
    Whatsapp +447883183014

    BeantwoordenVerwijderen
  39. You managed to hit the nail upon the top and defined out the whole thing without having side
    effect , people could take a signal. Will probably be back to
    get more. Thanks
    english stories

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Thanks for the great post! I love reading it, you can be a great writer.
    wordpress
    blogspot
    youtube
    ប្រដាល់ថៃ

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Compliment van de dag aan iedereen hier, ik beveel Angel Investment Loans aan aan iedereen die geïnteresseerd is in het krijgen van een lening, omdat ik net een hypothecaire lening van hen heb gekregen en hun diensten snel, betrouwbaar en betrouwbaar zijn. ze zijn getest en in tegenstelling tot andere bedrijven die ik tegenkwam in de periode dat ik nog steeds geen lening kon krijgen, ben ik ze voor altijd dankbaar en ben ik ze veel verschuldigd voor het waarmaken van mijn dromen. Ze bieden zowel korte als lange termijnleningen aan binnen een looptijd van 1-50 jaar, terwijl ze een leenbedrag aanbieden variërend van $ 5000 - $ 500.000,00 met of zonder onderpand maar zonder kredietcontrole. Stuur een e-mail naar: angelloaninvestor20@gmail.com

    Website: https://www.angelinvestmentnetwork.us

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Hallo daar, als een nieuweling in crypto-valutahandel, verloor ik veel geld door alleen op de markt te navigeren. In mijn zoektocht naar een echte en vertrouwde handelaar, kwam ik Anderson Johnny tegen die me begeleidde en hielp om zoveel winst te maken tot een bedrag van $ 40.000. Ik deed mijn eerste investering met $ 1.000 en behaalde een ROI van $ 9.400 in minder dan 8 dagen. U kunt contact opnemen met deze deskundige handelaar via e-mail tdameritrade077@gmail.com of op WhatsApp +447883246472 en wees klaar om uw eigen getuigenis te delen

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Navicat Premium Crack is a powerful application for database management, table editing, SQL content creation, and contouring. It’s an excellent, simple tool with an advanced search feature that makes it easy for professionals to maintain databases. This powerful application can work professionally with all database platforms, including MySQL, SQLite, PostgreSQL, Oracle, SQL Server, and more.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Hallo, mag ik vragen hoe breed de strepen zijn? Als ik tel denk ik 4 rijen, klopt dat?
    Waar kannik het patroon van de rugzak vinden? Super mooi gehaakt trouwens!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Thank you for providing such a beautiful content and Your blog provided some useful information.Keep on sharing more..your explanations was too good.best reckless driving lawyers in virginia


    BeantwoordenVerwijderen
  46. Pozdrav svima, svima onima kojih se to možda tiče, ovdje sam da podijelim opipljivo svjedočanstvo o tome kako sam dobio svoju financijsku slobodu od g. Davidsona Alberta. Dobio sam njegov kontakt od kolege na poslu i pokušao sam s njim, uvijek ću mu biti zahvalan što mi je pomogao da dobijem osigurani zajam kojim sam riješio svoje financijske probleme. Ako ste zainteresirani za dobivanje kredita, možete ga kontaktirati putem e-pošte: davidsonalbertloan@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ben je het zoeken naar leningen en hypotheken beu, of word je constant afgewezen door banken en andere financiële instellingen of een microfinancieringsregeling. Hiermee willen wij u informeren met 100% garantie dat wij leningen van elk bedrag aanbieden tegen een rentepercentage van 2% per maand. Wij verstrekken LENINGEN voor bedrijfsontwikkeling. concurrentievoordeel/bedrijfsuitbreiding. Zorg ervoor dat we gecertificeerd, betrouwbaar, betrouwbaar, efficiënt, snel en dynamisch zijn. en deelnemende financier voor onroerend goed en elke vorm van zakelijke financiering, wij verstrekken langlopende leningen voor maximaal twee tot vijftig jaar en alle rentetarieven en berekenen en maken jaarlijkse betaling mogelijk E-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com.

    Wij bieden de volgende soorten leningen aan en nog veel meer;

    * Persoonlijke leningen (lening zonder onderpand)
    * Zakelijke leningen (onbeveiligde lening)
    * Consolidatielening
    * Combinatielening
    * Verbouwing

    Om contact op te nemen voor het zoeken naar een lening, antwoordt u met uw e-mail-ID, zodat ik u meer kan sturen ter goedkeuring
    Bedankt, neem contact met ons op via e-mail: loancreditinstitutions00@gmail.com
    bel of WhatsApp: +393512114999

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Few days back i bought 100k active Subscribers for YouTube, and i would also suggest best website to Buy YouTube Subscribers India

    BeantwoordenVerwijderen
  49. É bom, me ajudou muito, porém동해출장샵 tenho que lembrar que felinos não é só gato. Vi que você retratou sobre outros animais, mas foi bem pouco.. Mesmo assim parabéns!

    BeantwoordenVerwijderen