zondag 3 maart 2019

Ikea duktig keuken pimpen

Mijn nichtje is gister 3 jaar geworden en wilde heel graag een keukentje voor haar verjaardag. Nou hou ik van marktplaats en dingen opknappen en net even anders maken. Zo ook dit keukentje. Dit keer hoefde ik niet op marktplaats te kijken want mijn moeder had het keukentje nog staan.

Op pinterest heb ik wat ideeën opgedaan.dit is het geworden:




De gouden elementen zijn gespoten mijn gouden spuitbus lak van action. 
Vooraf goed ontvetten met St. Marc. en 2x spuiten.
Het houtwerk heb ik geschuurd, ontvet en eerst geverfd met een primer (flexa universeel grondverf multiprimer.
Daarna weer schuren en afnemen en daarna 2x afgelakt met flexa expert houtlak kleur Early Dew. Dit heb ik laten mengen bij gamma. Aan 1 liter heb je meer dan genoeg. 





Het keukenblad heb ik beplakt met marmer plakfolie van kwantum. Voor de achterwand heb ik een hardboard plank gekocht en beplakt met tegelsticker floral van stickermaster.nl 10x10 Cm en ik had 22 stickers nodig.
Het kleine plantje verkopen ze bij wibra.
Het eten heb ik gehaakt.
De wortel in je vinden op:

http://dehaakbrigade.blogspot.com/2013/11/foto-tutorial-gehaakte-wortel-voor-in.html?m=1

Het gebakken ei op:
http://grietjekarwietje.blogspot.com/2015/09/amigurumi-haakpatroon-gebakken-ei.html?m=1

De afwasborstel is van ah en geverfd in dezelfde kleur als de keuken.
De theedoek is van de action. Ik kocht er 2 en heb van 1 een shortje genaaid en de zak voorop is gehaakt. Daarvoor heb ik het patroon gebruikt van (Grote maat): 

https://broterhammenmetgeleconfituur.blogspot.com/2015/08/creatieve-schortjes-van-doorzichtig.html?m=1

6 opmerkingen:

  1. Oh! me encanta como ha quedado la cocina,la niña disfrutará tanto con ella!!!
    Besos.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. GE-WEL-DIG dit!!!
    Zo te lezen heb je veel plezier gehad in het maken van dit keukentje.
    En je nichtje zal ook heel veel plezier hebben tijdens het spelen.
    Het gehaakte eten is leuk, de gouden details, de sticker tegels, het schortje, alles!!!!!
    I love it!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig, wat heb je hier een supermooue keuken van gemaakt! Daar zal heel erg veel mee gespeeld worden.

    BeantwoordenVerwijderen