dinsdag 14 juli 2015

Muziekmobiel haken

We hebben een nieuw buurmeisje! Welkom lieve Lauren! Als kraamcadeau heb ik een muziekmobiel gepimpt.

Het patroon van de olifantjes heb ik hier vandaan: http://haakinformatie.nl/patroon/haakpatroon-olifantje/

De kralen zijn 12 mm en heb ik bij crea mijn besteld. 

De ster haak je zo:
Midden van de ster 2x haken:
1. Magische ring met 6 vasten = 6 v
2. 2 vasten in iedere v (6x) = 12 v
3. 1v, 2 v in volgende v (6x)= 18 v
4. 2v, 2 v in volgende v (6x) = 24 v
5. 3 v, 2 v in volgende v (6x) = 30 v

Nu ga je 5 punten haken van 6 v breed. Je neemt 1 middenstuk en haakt:
1: 6 v, draai je werk om (keerlosse is niet nodig) en je pakt nu je 2e middenstuk en haakt daar ook 6 vasten. Dat wordt je rondje voor de punt = 12 v
2-3: Vervolgens haak je bovenop deze 12 steken nog 2 toeren van 12 v.
4: 5v, 2 v samenhaken, 3v, 2 v samenhaken = 10v
5: 10 v
6: 2v samenhaken, 3v, 2 v samenhaken, 3v =8v
7: 2v samenhaken, 2v, 2 vasten samenhaken, 2v
Draad door overgebleven 6 steken halen en afhechten 
Nu heb je je eerste punt. Links van deze punt begin je in de eerste vrije v met je nieuwe punt tot je 5 punten hebt.

Vergeet niet tussendoor op te vullen en haak op het laatst de ruimtes tussen de punten dicht.

Ik haakte alles met haaknaald 2,5 en katoen van Phildar.

Via marktplaats kocht ik goedkoop een muziekmobiel waar ik alle poppetjes van af heb gehaald. 

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke olifantenmobiel. Zo vrolijk met die frisse kleurtjes.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk !
    Daar zal jullie nieuwe buurmeisje veel plezier van hebben.

    Groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Erg mooie mobiel!! Daar moet je buurmeisje wel heel erg blij mee zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wij hadden het patroontje ook al langs zien komen maar zo kan het natuurlijk ook:D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel knap gedaan! Je moet maar op het idee komen om een oude muziekmobiel zelf te pimpen en kijk wat jij ervan gemaakt hebt! Keitof!
    Grtjes, rita.