zaterdag 1 augustus 2015

Haakpatroon muziekmobiel nijlpaardjes

HAAKPATROON MUZIEKMOBIEL NIJLPAARDJES
Dit patroon mag niet verkocht worden.






WAT HEB JE NODIG:
- restjes katoen voor haaknaald 2,5 in de desgewenste kleuren
- Haaknaald 2,5
- Vulling om de nijlpaardjes op te vullen
- 4 paar veiligheidsoogjes 4 mm
- naald
- lint
- houten kralen 6 mm




NIJLPAARDJE HAKEN

Hoofd
1. Magische ring met daarin 6 vasten
2. in elke v, 2v haken, herhalen (12v)
3. 1v, 2v in de volgende v haken, herhalen (18v)
4. 2v, 2v in de volgende v haken, herhalen (24v)
5. t/m 8. vasten (24v)
9. 4v, 2v samen haken, herhalen (20v)
10. 3v, 2v samen haken, herhalen (16v)
11. 2v, 2v samen haken, herhalen (12v)
12. in elke v, 2v haken, herhalen (24v)
13. t/m 15. vasten (24)
16. 2v, 2v samen haken, herhalen (18v)
Plaats nu de oogjes tussen toer 11 en 12 met 3 vasten tussen de ogen
Opvullen
17. 1v, 2v samen haken, herhalen (12v)
18. 2v samen haken, herhalen (6v)
19. De draad door de 6 overgebleven steken heen trekken en afhechten.
Naai in een andere kleur nu de neusgaten bij toer 5 met 4v tussenin.

Lijf
1. Magische ring met daarin 6 vasten
2. In elke v, 2v haken, herhalen ( 12v)
3. 1v, 2v in de volgende v haken, herhalen ( 18v)
4. 2v, 2v in de volgende v haken, herhalen ( 24v)
5. 3v, 2v in de volgende v haken, herhalen (30v)
6. t/m 15. vasten ( 30v)
16. 3v, 2v samen haken, herhalen (24v)
17. 2v, 2v samen haken, herhalen (18v)
18. 1v, 2v samen haken, herhalen (12v)
OPVULLEN.
19. 2v samen haken (6v )
20. Haak 4 losse, haak 3v vanaf de 2e losse vanaf je haaknaald. Dit wordt het staartje. Zet vast met een hv.
21. De draad door de 6 overgebleven steken heen trekken en afhechten.

Pootjes 4x
1. Magische ring met daarin 6 vasten
2. In elke v, 2v haken, herhalen (12v)
3. (Haak alleen deze toer in de achterste lussen) vasten (12v)
4. (Haak vanaf nu weer door beide lussen) vasten (12v)
5. 1v, 2v samen haken, herhalen (8v)
Afhechten en een lange draad overlaten

Oortjes 2x
1. Magische ring met daarin 6 vasten
Afhechten en een lange draad overlaten



Ster haken
Midden van de ster 2x haken:
1. Magische ring met 6 vasten (6v)
2. 2 vasten in iedere v, herhalen (12v)
3. 1v, 2 v in volgende v, herhalen (18v)
4. 2v, 2 v in volgende v, herhalen (24v)
5. 3 v, 2 v in volgende v, herhalen (30v)

Nu ga je 5 punten haken van 6 v breed. Je neemt 1 middenstuk en haakt:
1: 6 v, draai je werk om (keerlosse is niet nodig) en je pakt nu je 2e middenstuk en haakt daar ook 6 vasten. Dat wordt je rondje voor de punt  (12v)
2-3: Vervolgens haak je bovenop deze 12 steken nog 2 toeren van 12 v (12v)
4: 5v, 2 v samen haken, 3v, 2 v samen haken (10v)
5: vasten (10v)
6: 2v samen haken, 3v, 2 v samen haken, 3v (8v)
7: 2v samen haken, 2v, 2 vasten samen haken, 2v (6v)
Draad door overgebleven 6 steken halen en afhechten 
Nu heb je je eerste punt. Links van deze punt begin je in de eerste vrije v met je nieuwe punt tot je 5 punten hebt.

Vergeet niet tussendoor op te vullen en haak op het laatst de ruimtes tussen de punten dicht.

Nu heb je alle onderdelen gehaakt en kan je ze aan elkaar naaien.
Met lint kan je de nijlpaardjes ophangen aan de muziekmobiel. Eventueel te versieren met kralen.

Mochten er onduidelijkheden zijn of als je vragen hebt, laat het me dan
weten. jessicaleegstra@gmail.com






44 opmerkingen:

  1. Wat een leuke nijlpaardjes !
    Dankjewel voor het delen van het patroon.
    Ga ze zeker haken.

    Groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een leuke blog heb jij, zeg.
    Ik kijk met veel plezier naar al je maaksles.
    De nijlpaardjes zijn super mooi.
    Lief van je dat je het patroontje wil delen.
    Nog veel knutsel- en haak plezier.
    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt superleuk!! Gave blog ook! Ik blijf je volgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie muziek mobiel. Heel erg grappig die nijl paardjes. Fijne zondag. Groetjes Rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor het delen, ontzettende lieve nijlpaardjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super cute deze nijlpaardjes! Bedankt voor het patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lieve nijlpaardjes! Bedankt voor het delen van het patroon!

    Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Keileuk die mobiel met superlieve nijlpaardjes, bedankt voor het patroon!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heb ik bijna jouw berichtje met die leuke nijlpaardjes over het hoofd gezien. Wat een leuke mobiel zo met die schattige beestjes. Deze ga ik zeker eens maken als kraamcadeautje. Dank je voor het delen van het patroon.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi, naar aanleiding van jouw mobile heb ik een nijlpaardje gehaakt, alleen is de snuit en bovenkant hoofd dezelfde grootte (beiden 24vsten), klopt dit in het patroon wel?
    Ik hoop graag van je te horen! Groetjes Karen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Karen, ik heb het hoofdje net nog even gehaakt via het patroon en het klopt wel. Doordat je de snuit wat langer maakt lijkt hij groter. Ik hoop dat het lukt. Succes. Groetjes Jessica

      Verwijderen
  11. Wat een schattige nijlpaardjes! Dankjewel voor het patroon! Mn lijstje wordt nu wel erg lang!
    Veel liefs Julie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoiiii.. ik vind dit patroontje zo super leuk dat ik er zelf mee aan de slag ben gegaan, nou had ik alleen een vraagje. Mijn nijlpaardje is ongeveer 8cm breed, dit lijkt wat klein voor aan de mobiel, hoe groot zijn jou nijlpaardjes?

    Groetjes Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sylvia, wat leuk dat je ze ook aan het haken bent! Mijn nijlpaardjes zijn 8 cm lang 7 cm hoog en 4,5 cm breed

      Verwijderen
  13. Ziet er erg leuk uit, had het graag bij je besteld maar begrijp dat het de bedoeling is dat je het zelf maakt en aangezien me dat niet lukt.. helaas. Echt heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen! Ik haak ze ook op bestelling. Je kan me even een mail sturen mocht je interesse hebben. Groetjes Jessica

      Verwijderen
    2. Ik zou ook graag de accessoires van de nijlpaardjes boxmobiel (nijlpaardjes, ster en de kraaltjes) willen bestellen maar wat is je mail adres??

      Verwijderen
    3. Je kan me mailen via jessicaleegstra@gmail.com

      Groetjes Jessica

      Verwijderen
    4. Super, ga ik je nu gelijk een mail sturen

      Verwijderen
    5. hoi
      Super leuk patroon. Ik heb de beestjes gehaakt. Heb je een tip om de beestjes en kralen veilig te bevestigen aan het lint en de mobiel?

      met vriendelijke groet
      Bianca

      Verwijderen
  14. Ik heb dit mobiel gemaakt voor mijn kleindochter. Wat was het leuk en eenvoudig om te maken! Super bedankt voor het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Kun je me uitleggen hoe je het hoofdje aan het lijfje hebt gekregen? ��

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb dit mobiel gehaakt voor mijn 1e kleinkind, de aanstaande ouders waren er erg blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super leuk zeg ik ben hem nu aan het maken allen gaf ik een vraag over de oortjes
    moet ik de magische ringen trekken tot en rondje of maar half

    Gr lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Onwijs leuk deze muziekmobiel. Ik probeer het nu te haken, maar als ik de buik haak, dan is deze nog aan 1 kant open. Klopt dat? Hoe moet ik de buik dicht haken?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb deze gemaakt voor mijn kleindochter. 2 maanden oud en ze is dol op haar happy hippo's.
    Ze volgt ze en ze kletst er tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. your blog is more usefull ans easly use...

    Fancy designer wear and fashioable.......
    Here We Have Some For You In Your Budget
    For More.... Plz visit Plz visit:-
    designer wear printed

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dank je wel voor het patroon. Op mijn blog staat vandaag een gemaakte nijlpaard :-) met link naar jouw patroon :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mag ik vragen welke kleur roze je gebruikt hebt voor de nijlpaarden? Alvast bedankt voor de informatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. super leuk om de nijlpaardjes te haken ,is goed gelukt maar nu moet ik die ster nog haken en dat wil niet lukken.ik heb 2 rondjes gehaakt maar dan staat er dat je 6 vasten moet hakenmoet je die gewoon op dat rondje haken en hoe haak je dan het 2e rondje er aan vast?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op mijn Facebook pagina Troetels & Zo kan je een filmpje vinden van het haken van de ster

      Verwijderen
  24. Hoi Jessica, super leuk haakpatroon! Dankjewel om dit met ons te delen. Een vriendin van me vroeg om een sleutelhanger te haken met een nijlpaard. Zo kwam ik bij jouw patroon terecht. Mag ik vragen hoe groot 1 nijlpaardje +- is? Het is de bedoeling dat ik een minisleutelhanger haak :) Alvast dank voor je reactie! Creatieve groeten, Stéphanie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ontzettend leuk patroon, dank voor het delen; de aankomende ouders zijn er weg van! Het haken van de punten van de ster was mij ook even niet duidelijk, maar met het filmpje op Facebook lukt het prima, dus ook daarvoor dank.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dank je wel voor het delen van het patroontje. Ik ga hem zeker maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Dank je wel voor het delen van het patroontje. Ik ga hem zeker maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dank je wel voor het delen van het patroontje. Ik ga hem zeker maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dag Jessica,


    Ik ben bezig met het haken van de nijlpaardjes volgens jouw patroon voor een boxmobiel. Ik vraag me alleen even af hoe ik de neusgaten moet haken. Moet dit met de haaknaald of met de stopnaald? En hoe doe je het precies?


    Ik hoor het graag! 


    Mvg,

    Alinda

    Ps. Dank voor het patroon, erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hoi Jessica, super leuk haakpatroon! Dankjewel om dit met ons te delen. Een vriendin van me vroeg om een sleutelhanger te haken met een nijlpaard.

    ทางเข้า ยูเพลย์365
    VSCR888

    BeantwoordenVerwijderen
  31. hoi Jessica,

    Super leuk patroon. Ik heb de beestjes gehaakt. Heb je een tip om de beestjes en kralen veilig te bevestigen aan het lint en de mobiel?

    met vriendelijke groet,
    Jojanneke Schepens

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mijn man van zes jaar heeft me verlaten voor een ander meisje omdat ik hem ervan beschuldig een ander meisje te hebben gezien en sindsdien probeer ik hem terug te krijgen, maar hij weigert terug te komen, hij reageerde niet op mijn telefoontje of e-mail en hij zelfs ontvriend me op face-book en ontvolg me ook op IG en hij vertelde me dat hij klaar was met mij en mijn twee kinderen, ik raakte echt in de war, ik zocht op internet naar hulp en ik zag een getuigenis van hoe een spreuk casters help hen om hun ex terug te krijgen, dus ik besloot het eens te proberen, maar ik was nog meer in de war vanwege de vele getuigenissen die ik zag, maar mijn geest zei dat ik met DR SAGURU mee moest gaan omdat ik veel onderzoek naar hem deed en ik ontdekte niets slechts aan hem, zo nam ik contact met hem op en leg ik mijn problemen aan hem uit en hij sprak een liefdesbetovering voor me uit en garandeer me 7 dagen dat mijn ex bij me terugkomt en tot mijn grootste verrassing de derde dag een geweldige wonder viel op mij en mijn ex kwam bij mij terug op de derde dag en hij smeekte me om vergeving DR.SAGURU u zijn gewoon de beste, ik zal zijn naam blijven publiceren omdat hij mijn Redder is, we zijn nu één grote, gelukkige en verenigde familie.Als je zijn hulp nodig hebt, kun je hem e-mailen Verlies de hoop niet te snel neem contact met hem op Als je zijn hulp nodig hebt je kunt hem e-mailen @ drsagurusolutions@gmail.com voor gemakkelijke en snelle communicatie, je kunt hem ook bellen of toevoegen op whats-app met dit nummer +12098373537

    BeantwoordenVerwijderen