donderdag 17 december 2015

Love december

Het is een behoorlijk drukke maand maar naast mei wel mijn favorite maand. Heerlijk de haard aan en kaarsjes, de spanning van Sint bij de kids, surprises maken, kerstboom optuigen, kerstdiner en warme chocomelk met slagroom...veel slagroom. I love it!

Het zal ook wel komen omdat er dan weer veel geknutseld kan worden en dat is zoooo leuk om te doen. Er zijn altijd ouders die dat overdreven vinden maar het zit gewoon niet in mij om iets simpels te maken. Ik ben behoorlijk perfectionistisch en wil graag dat het origineel is en leuk. Gelukkig houden mijn kids en vriend er ook van op z'n tijd dus die hebben ook geholpen. 

Ik begin even met het kerstdiner in groep 6 van mijn oudste. Daar maakte ik een kerstboom van allemaal lekkere dingen. 


De basis is een appel met daarom een winterpeen. De winterpeen vond ik iets te hard om de prikkers in te steken dus volgende keer gebruik ik een komkommer.
Wat heb je verder nodig:
- appel voor basis
- peen of komkommer voor basis
- houten kleine prikkertjes
Voor de aankleding:
-blokjes kaas
- worstjes
-knakworstjes
- mini worteltjes
- kleine tomaatjes
- ananas blokjes
- mini augurkje
- peterselie

Je kan er ook voor kiezen om het van fruit te maken. Je prikt een stokje in dw basis en vervolgens prik je daar je eten op. Als het af is vulde ik de kleine lege plekjes en de bodem op met takjes peterselie. 

Kerstkaartje maar dan net even anders:

Tijdens het kerstdiner worden er altijd kerstkaartje uitgedeeld onder de kids. Ik zag op pinterest zoiets voorbij komen en dat leek me zo leuk om te maken! 


Wat heb je nodig?
- cake pop setje te koop bij Xenos. Er zitten 15 stokjes in en plastic zakjes en een lintje
- groene zure matten. Ik heb een bak gekocht bij Sligro
- een zak m&m's
- een zak Tum Tum 

Je hebt per stokje 4 zure matjes nodig. Ik prik ze er dubbel op. Je begint wat breder en met de 2e matjes ga je wat smaller prikken. De m&m's druk je er gewoon tussen. 
Op de achterkant van de verpakking heb ik een kaartje geplakt met de naam van mijn zoon en fijne feestdagen.


Dan nu de surprises. Mijn zoon heeft, met hulp van mij en zijn vader deze parkiet gemaakt.



De basis is van gaas gemaakt en bekleed met papier mache. Vervolgens verven en klaar! In de borst zit een luikje zodat de surprise niet gesloopt hoeft te worden om het cadeau te vinden.



Mijn vriend moest ook een surprise maken voor mijn klas en daar maakte we dit LEGO poppetje voor


Gemaakt van kartonnen dozen. Die aan elkaar geplakt en bekleed met papier mache voor de stevigheid. Daarna verven. We hadden nog een zwarte pieten pruik liggen die we gebruikt hebben als haar en het hoofd was een leeg blik.

Mochten jullie ook zoiets willen maken en vragen hebben dan hoor ik het graag. 

Veel knutselplezier en fijne feestdagen!!

Liefs Jessica 




5 opmerkingen:

  1. Wat en gave kerstboom. Echt een geweldig idee om een boom te maken met allemaal lekkere dingen. Ook de kleine kerstboompjes zien er aantrekkelijk uit.
    Jullie surpirses zijn prachtig en echt goed gelukt. Bijna jammer om ze opente maken voor de cadeautjes.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er allemaal weer leuk uit.
    Mooi gemaakt.
    Ik hou ook zo van december,gezellig.

    Groetjes Mariska

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een werk (alles bij elkaar), maar wel heel erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele leuke ideetjes en erg origineel!
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen